Hola Argentina! Hola Buenos Aires! 3

Hola Argentina! Hola Buenos Aires!

3.Kısım

Buenos Aires’teki son günümüze gelmiş bulunmaktayız..

Daha önce de dediğim gibi biz biraz hızlı bir şekilde şehrin bütün önemli alanlarını 2 gün içerisinde gezmiş bulunduk. Bu yüzden son günümüzde gitmediğimiz nereler kaldı dedik ve ona göre rutumuzu çizdik..

Kahvaltımızı Cafe Tortoni’de yaşadığımız hüsrana rağmen, yine şehrin en eski kafelerinden diğeri olan La Biela’da yapmaya karar veriyoruz. İyi ki de yapmışız diyoruz; çünkü buradaki hizmet güleryüzlü ve kafenin kocaman camlarından meydandan geçen herkesi keyifle izlerken kahvaltınızı yapabiliyorsunuz. Bu yüzden eski bir kafeye gitmek istiyorsanız, size önerim La Biela olsun 🙂

Buenos Aires büyük bir şehir olmasına rağmen, şehrin içerisinde büyük park alanlarını ve bahçelerini tutabilmiş bizim aksimize.. Biz güne bu parkları ziyaret ederek başlıyoruz, yine tabanvay yolunu seçip güneşli bir sonbahar gününde bol bol yürüyoruz. Palermo bahçeleri diye geçen alanda bir sürü park birbirine bağlanıyor; içerisinde büyük göletler, ördekler, gül bahçeleri ve pasajlar var. Özellikle Paseo de Rosedal’dan geçmenizi öneririm, bir de Jardin de Rosas diye çok büyük bir gül bahçesi var. Ancak sanırım sezon kış olduğu için güllerin güzel hallerini görmek bize nasip olmadı 🙂

En sevdiğim müzikallerden birinin ana karakteri olan ve müzikaldeki şarkıların birçoğunu ezbere bildiğim Evita; Buenos Aires’e kadar gelmişken daha yakından tanımak istediğim tek kişiydi. Bu yüzden Evita Peron müzesini ziyaret etmeyi çok istiyordum ve nitekim evet gittim, gezdim, gördüm. Ama siz yapmayın yapmayın! Gerçekten bu kadar önemli bir karakter için tam anlamıyla öylesine hazırlanmış, detaydan ve bilgiden uzak sadece 3-5 eşyanın sergilendiği bir yer diyebilirim. Biraz Evita kıyafeti ve şapkası görmek dışında pek bir şey beklemeyin, onlar da bir küçük oda kadarcık diyorum ve bu faslı kapatıyorum.

Bu hayalkırıklığından sonra günün geri kalanını daha önce gittiğimiz, gayet de sevdiğimiz Palermo bölgesinde geçirmek en iyisi olacak diye düşündük. Ve sonrasında kendimizi Palermo’daki Las Canitas bölgesinde bulduk, biz öğleden sonra oradaydık. Bu cadde daha çok gece kalabalık olan bir cadde; çünkü barlar, publar ve restoranlar bulunuyor. Biz Tripadvisor’a güvendik ve herkesin şiddetle önerdiği Almacen & Co’ya gittik. Bazı mekanların ruhu olduğunu düşünüyorum, burası da o mekanlardan birisi. Aslında aynı zamanda içerisinde şarapların, puroların satıldığı küçücük gurme bir kafe. Her yerde dünyanın farklı yerinden posta kartları asılı; çalışanlar hem güler yüzlü, hem de çok yardımcı. İstediğimiz her şeyin tadı da oldukça başarılıydı. Bu sebeple biz burdaki kalışımızı biraz uzattık, sonrasında da yemeğe başka bir mekana bağladık diyebilirim 🙂

Yine Palermo bölgesinde olan bir et mekanını akşam yemeğimiz için seçtik ve iyi ki de yapmışız dedik. Mekanın ismi Social la Lechuzo, caddede herhangi bir tabelası bulunmuyor. O yüzden tam adrese ve numarasına bakmanız gerek, burada yemek yiyebilmeniz için. İçerisi oldukça salaş, ingilizce menü bulunmuyor, şaraplar su bardağında geliyor. Biz bir et, bir sosis söylemeye çalışırken; sosis yerine tandır gibi bir et geldi ama tadı o kadar başarılı ki iyi ki yanlış sipariş vermişiz dedik 🙂 Söylemeden geçemeyeceğimiz bir diğer önemli noktaysa, mekanda kesinlikle patates kızartması söyleyin. Ev yapımı olduğu için o kadar lezzetli ki, neredeyse etle yarışacak güzellikte bir tadı var!

Buenos Aires’teki son günümüzü bitirmeden, kaldığımız yere yakın olan ve çok sevdiğimiz meşhur Floreria Atlantico’ya tekrar uğruyoruz. Arjantin bize, biz ona şimdilik elveda diyoruz. Belki başka bir zamanda tekrar görüşürüz kim bilir 🙂

Her şey gönlümüzce olsun.