Hola Argentina! Hola Buenos Aires!

1.Kısım

Sinoloco olarak gezdiğimi, gördüğümü, yediğimi, yaşadıklarımı aktarmaya bu ilk seyahat yazımla başlıyorum. Heyecanım büyük, umarım beğenirsiniz; ve işte Buenos Aires yazımla karşınızdayım 🙂

İstanbul’dan THY uçağımızla 19 Haziran sabah 9.30’da Buenos Aires’e doğru havalandık, yol biraz fazla uzun olduğu için uçak Sao Paolo, Brezilya’da teknik mola veriyor. Uçaktan inmeden Sao Paolo havaalanında bekledik ve Buenos Aires saatiyle akşam 21.30’da Eze Havaalanına vardık. Gece vardığımız için en kolay ulaşım yolunun taksi olduğuna karar verdik ve taksiyle kalacağımız yer olan Recoleta’ya ulaştık 🙂

Ertesi sabah, 20 Haziran’ın Arjantin’de resmi tatil olduğunu öğrendik, “Dia de Bandera” yani “Bayrak Günü” sebebiyle bazı dükkanlar kapalı olacaktı ama olsun.. Kahvaltımızı Recoleta yakınlarındaki “Como en casa” isimli şirin bir köşe kahvesinde yaptık. Benim gibi bir tatlı sevdalısı için yolculuğumuza bu şekilde başlamaktan daha güzel bir şey olamazdı! Nereleri, nasıl gezelim planımızı da bu kahvede netleştirdik 🙂 İlk durağın zaten kaldığımız yere çok yakın olan, dünyanın en güzel 10 mezarlığından birisi olan Recoleta Mezarlığı olmasına karar verdik. Arjantin’in en önemli ve popüler kişilerinden biri olan Evita Peron‘un mezarı da burada bulunuyor.

P4_2

Açıkcası biz Buenos Aires’i ziyaret ettiğimiz zaman konusunda şanslıydık çünkü haftasonları neredeyse bütün meydanlarda sokak pazarları kuruluyor. Biz de Cumartesi günü gezmeye başladığımız için, bol bol pazar görme fırsatı yakaladık. Yolumuz üzerindeki Chabuca Grande meydanında olan pazarı ziyaret ederek turumuza başladık. El yapımı mate bardakları, şallar, takılar, resimlerden oluşan renkli mi renkli şirin bir pazardı kendisi..

P4_3

Pazarın hemen yanındaki Recoleta Mezarlığına giriş yapar yapmaz, kendimizi bir açıkhava müzesinde gibi hissettik. Mezarların evden farksız olduğunu söyleyebilirim; oldukça güzel binalar, içerisinde tablolar, eşyalar, çiçekler.. Genelde önemli kişilerin mezarlarının burada olduğunu generaller, devlet adamları gibi rütbelerden kolayca anlayabiliyorsunuz.. En ilginç mezarlardan bir tanesi kat kat, sanki dolap gibi yapılmış içlerindeki bölmelere tabutlar yerleştirilmiş toplu mezar alanıydı.

P4_4

Tartışmasız mezarlığın en çok ziyaret edilen mezarı ise Evita Peron’unkisi. Biz de mezarlığın içerisinde bir süre kaybolduktan sonra, dünyanın küçüklüğünü kanıtlarcasına Türk bir grup ve Türk rehber Mert ile karşılaştık 🙂 O bizi Eva’nın mezarına götürdü. Eva’nın mezarı şiirler, çicekler ve sevenlerinden notlar ile diğerlerinden oldukça farklı.  Günümüzde hala bir çok kişi için önemli bir figür olduğunu buradan bile anlamak mümkün..

P4_5

Mezarlıktan sonra yolumuzu Florida Caddesi’ne çevirdik, çünkü Amerikan dolarlarımızı Arjantin pesosuna çevirmemiz gerekiyordu. Florida Caddesi’ni İstanbul’daki Taksim’e benzetebiliriz; yaya yolunun etrafında iki taraflı mağazaların olduğu, çok kalabalık  ve “Cambio! Cambio!” diye bağıran döviz değiştiren kişilerle dolu bir cadde. Arjantin’i ziyaret ediyorsanız, “Blue Dollar” teriminden kesinlikle haberiniz olacak. Resmi döviz kuru, 1 USD için 9 peso civarındayken, Florida Caddesi’nde döviz değiştiren dükkanlar ya da kişilerden 12,5 pesoya yakın bir kur ile paranızı değiştirebiliyorsunuz. Güvenlik konusu önemli; sahte para almamak, dolandırılmamak gibi ama bizim bağzı referanslarımız vardı diyebilirim 🙂 Siz nasıl ilerleyeceğinize karar verebilirsiniz..
P4_6_1

Florida Caddesi üzerinde alışveriş yapmayı düşünmüyorsanız bile içeri göz atmanızı önereceğim yer; Galerias Pacificos. Alışveriş merkezinin tavanları birbirinden güzel resimlerle süslü. Biraz lüks, biraz genel markaları bu alışveriş merkezinde bulabilirsiniz.

P4_7_1

Bir sonraki durağımız ise Plaza de Mayo meydanı; meydan Evita’nın önemli balkon konuşmasını da yaptığı Casa Rosada’nun bulunduğu yer. 20 Haziran’ın “Bayrak Günü” olması sebebiyle bazı topluluklar konuşma yapıyordu. Sağolsunlar Arjantililer, bana sıcak bir karşılama yapmak için loco’lu pankartlarla meydanı donatmışlardı 🙂 Benim kanım şimdiden bu kıtaya ısınmaya başladı doğrusu!

P4_8

Güneşli bir günde, meydanın da keyfini çıkarttıktan sonra; kendimizi Buenos Aires’in şık restoranlarının olduğu Puerto Madero’ya atıyoruz. Siz isterseniz aynı zamanda müze olan gemiyi gezmeyi tercih edebilirsiniz. Ama biz güzel bir akşamüstü içkisi içmek ve limanın keyfini çıkartmak istedik; Arjantin’in ünlü üzümü Malbec’ten yana tercihimizi yaptık ve gayet de memnun kaldık 🙂

P4_9

Daha gün tabi ki bizim için bitmedi, akşam yemeği için Arjantin’e kadar gelmişken güzel bir et yemek şart! Güney Amerika’nın en iyi 50 restoranından biri olan La Cabrera’ya seyahat başlamadan önce rezervasyonumuzu yaptırmıştık. La Cabrera bir çok restoranın ve barın bulunduğu Palermo bölgesinde, oraya ulaşmak için Subte yani metroya biniyoruz. Tek yön bilet sadece 5 peso. Yemek rezervasyonumuz 20.30’da ve mekana o saatten önce kimseyi almadıklarını görüyoruz; aslında Güney Amerika’da geç yemek yendiğini biz de öğrenmeye başlıyoruz böylece 🙂 Yemek öncesi vaktimizi Palermo ve Soho sokaklarında gezerek geçiriyoruz, her yer rengarenk ve hip mekanlar ve duvar sanatı ile süslü. Bu konuda gerçekten çok başarılı olduklarını söyleyebilirim.

P4_10

La Cabrera gerçekten hoş bir mekan, ama bir gün gidecek olursanız kesinlikle sadece ana yemek söyleyin. Biz öncesinde başlangıç söyleme ve etin yanına karamelize soğanlı patates kızartması isteme gibi hatalarda bulunduk. Ana yemek yaklaşık 10 farklı sos ile beraber geliyor! Bunların yanı sıra bal kabağı püresi, peynirli mısır püresi gibi ekstralar da masanıza servis ediliyor. Bu yüzden sadece ana yemek ve içecek fazla fazla yetiyor benden söylemesi.

P4_11

Yemek sonrası yine çok önerilen ve gayet popüler olan başka bir mekana geçiyoruz; bu mekan kaldığımız bölge olan Recoleta’da. Palermo ile arasındaki mesafe yaklaşık 5 km, saat de geç olduğu için taksiye binmeye karar veriyoruz. Arjantin taksilerinde açılış 16.80 peso yaklaşık 1,5 USD ve 5 km’lik yol için 50 peso yani yaklaşık 4 USD ödüyoruz. Taksiciler yolu kesinlikle uzatmıyorlar ve hepsinde taksimetre mevcut, içiniz bu anlamda ferah olabilir 🙂

Gelelim Buenos Aires’e bir gün yolunuz düşerse kesinlikle gitmeniz gereken mekana; Floreria Atlantico! Buranın altını özellikle çizmek istiyorum çünkü aslında dışarıdan tamamen bir çiçekci gibi duruyor. Kapıyı çalıyorsunuz ve -1’inci kata çiçekcinin içinden iniyorsunuz. İşte aşağı iner inmez tıklım tıklım dolu; hem yemek alanı, hem de bar alanı olan Güney Amerika’nın en iyi mekanlarından birinde buluyorsunuz kendinizi.. İçerideki kokteyllerin hepsinin bir sanat eseri olduğunu ve aslında barmenlerden bazılarının televizyon şovlarına çıktıklarını orada kokteyllerimizi yudumlarken öğreniyoruz 🙂

P4_12

Buenos Aires’teki ilk günümüzü de bu şekilde oldukça keyifli bir şekilde bitiriyoruz. Arjantin bize sıcak bir merhaba diyor, biz de ona aynı şekilde karşılık veriyoruz..Gelecek günlerin nasıl geçeceğini ise merakla bekliyoruz..

Her şey hep gönlümüzce olsun,

Sino

Advertisements

2 thoughts on “Hola Argentina! Hola Buenos Aires!

1. Merhaba Sino 🙂 Biz iki kızkardeş sömestre tatilinde BA de olacağız. Kalma yeri olarak recolatayı seçmek istiyoruz. Nerede kalabiliriz? Önerin olursa mutlu oluruz. Bu arada yazın gayet güzel olmuş .Eline sağlık 🙂

1. Merhaba Sebiha 🙂 Çok güzel yapmışsınız, buralar soğukken Buenos Aires’i seçmişsiniz.. Biz airbnb’den kalacak yerimizi ayarlamıştık, terası da olan bir yer.. Biz uzun sürecek yolculuğumuza güzel bir yerde kalarak başlasak güzel olur demiştik. Linkini paylaşıyorum, değerlendirmeniz için.. https://www.airbnb.com.tr/rooms/4883913?euid=8c4560f2-9992-55dc-1865-563414900f04
      Şimdiden iyi eğlenceler ve yazımı beğenmenize pek sevindim 🙂